![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 14 Pomógł: 0 Dołączył: 25.11.2012 Skąd: Pszczyna Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cześć!
Wiem, że mój problem nieco odbiega od tematu działu, ale nie mam już pomysłów kogo prosić o pomoc, forum OVH zamknięte, może tu znajdzie się jakiś specjalista. Otóż, VPS w OVH, Centos z panelem Plesk, SpamAssassin. Maile wysyłane z serwera, mniej więcej od początku roku (jakaś automatyczna aktualizacja zapewne się zainstalowała), zbierają dodatkowe punkty i wpadają do spamu na innych VPSach ze SpamAssassinem i nie tylko. Nagłówki:
Konfiguracja DNS w panelu OVH:
W Plesku usługa DNS dla domeny wyłączona, wpisane tylko NS dns11.ovh.net, ns11.ovh.net. Reverse DNS: 13.ip-10-11-12.eu Czego ten SpamAssassin chce? W SPF specjalnie include do freshdesk.com, bo maile od klientów obsługiwane są przez ten system i tam również wpadają do spamu. Maile wysyłane na serwer google dochodzą bez większych problemów. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 623 Pomógł: 144 Dołączył: 22.12.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
http://www.mail-tester.com/ - wrzuc wynik z niego.
Jak wynika ze spamassassina, to bardzo mu się nie podoba revdns, najlepiej jak by był powiązany z samą nazwą serwera wysyłającego. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 14 Pomógł: 0 Dołączył: 25.11.2012 Skąd: Pszczyna Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cześć ohm, wielkie dzięki za odpowiedź.
Wyczerpałam dzisiejszy darmowy limit mail-testera i nie mogę wkleić aktualnych danych. Znalazłam to narzędzie na innym forum. Tak wyglądało po pierwszym odpaleniu, jak piszesz, problem z rev DNS. ![]() Jutro jeszcze przejrzę co to DKIM i DMARC, bo na razie nie wiem i muszę się douczyć. Co do "Twoja wiadomość mogłaby być lepsza" to wskazane było, że wiadomość powinna zawierać link unsubscribe. Tylko, że to wiadomość kontaktowa, z formularza sklepowego, a adres klienta e-mail nie jest nigdzie zapisywany w celu wysyłania jakichkolwiek innych wiadomości poza odpowiedzią na pytanie. Ustawiłam chyba poprawnie ten rev dns, w każdym razie test serwera email przez mxtoolbox.com wygląda tak: ![]() Wcześniej na pewno SMTP Banner Check wyświetlało się na żółto. Może to "ns1" jest mało szczęśliwą nazwą, ale tak wyszło;) Po zmianie tego rev dns maile zaczęły spływać do freshdeska, nie wpadają tam już do spamu (mam nadzieję, że to nie przypadek). Natomiast nic się nie zmieniło w kwestii nagłówków spamassassina na innym serwerze OVH - reguły, które przekleiłam w poprzednim poście, czyli RDNS_DYNAMIC, S25R_4 T_S25R i TO_NO_BRKTS_DYNIP nadal się uruchamiają i mają tyle samo punktów. Tam w mail-testerze wiadomość dostała o wiele mniej punktów, ale tak jak napisałam spam assassin zainstalowany na moich serwerach w OVH działa na ustawieniach domyślnych (nie było tam nic modyfikowane), a nie mogę optymistycznie zakładać, że inne serwery są ustawione jak serwer mail-testera :/ Najgorsze, że nazwy tych reguł i opisy dlaczego się uruchomiły są tak lakoniczne, że właściwie nie wiadomo o co chodzi. EDIT: Wszystko działa! Coś się pewnie musiało rozpropagować ![]() X-Spam-Status: No, score=-0.0 required=5.0 tests=T_RP_MATCHES_RCVD, URIBL_BLOCKED autolearn=ham version=3.3.1 Napiszę ku potomności co należało zrobić: 1. w konfiguracji domeny dodać subdomenę, np. ns1.domena.pl - rekord A subdomeny ma wskazywać na IP serwera 2. w panelu OVH zmienić Reverse DNS dla VPSa, który domyślnie jest typu 162.ip-125-39-12.eu na ten ns1.domena.pl z poprzedniego punktu 3. w Plesku zmienić nazwę hosta (Serwer/Ustawienia serwera), która domyślnie jest typu vps123.ovh.net na ns1.domena.pl I poczekać dobę na propagację. Nawet jeżeli na serwerze jest utrzymywanych kilka serwisów, na różnych domenach, nie ma to znaczenia, że nazwa hosta związana jest z jedną domeną. Najważniejsze, żeby nazwa hosta była taka sama jak Reverse DNS. ![]() Ten post edytował patrycjaBS 9.01.2018, 12:25:17 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 26.04.2025 - 00:41 |